mandag den 18. marts 2013

Erfaring frem mod andet modul af web 2,0 kursus:

Jeg har arbejdet med at oprette et fællesdokument for et naturfagshold.

Min overvejelse gik på at oprette en blok, men processen med at få kursisterne til at oprette gmail m.v. virkede ret uoverskuelig. Så jeg oprettede et fællesdokument og linkede fra fronter over til dokumentet.

Kursisterne havde lavet fremlæggelser om menneskets organer, og skulle derefter skrive et lille indlæg om det pågældende organ.

Det virkede efter hensigten,jeg havde selvfølgelig lavet en ramme hvori jeg havde skrevet overskrift samt de enkelte organer.

Der var enkelte kursister især dem der lå sidst i rækkefølgen der var lidt fustrede idet teksten hoppede når andre skrev.

Jeg havde tanker om endnu et projekt - som gik ud på at læse højt og optage via screen cast o matic og derefter høre ens egen oplæsning, dette skal kursisterne jo øve til prøven ;-)

1 kommentar:

  1. vil gerne høre om dine erfaringer med Screencastomatic. Vi deler jo kursister, og jeg vil også gerne lave noget prøveforberedende til den mundtlige i engelsk. Jeg ville dog foreslå at bruge SoundCloud, så kursisterne slipper for også at skulle forholde sig til fysisk fremtræden, når de skal optage sig selv. Hvad siger du til det? Det kunne være, at vi skulle koordinere introduktionen til det tekniske til dem, så vi kan dele erfaringer og ikke laver dobbelt arbejde.

    SvarSlet