mandag den 18. marts 2013

Oplevelser med Web 2

Det tog noget tid, inden jeg kom i gang med at afprøve værktøjerne, idet jeg røg ud i en hektisk arbejdsperiode.

Nu skulle det afprøves, så det første jeg eksperimenterede med var et goggledoc's dokument, hvor jeg valgte at lade kursisterne undersøge, hvad politiske snigord betyder. Jeg oprettede en tabel i et goggle dokument og lod kursisterne vælge at undersøge hver mindst 3 ord. De syntes alle, at det var en rigtig god ide at dele arbejdsopgaverne på denne måde. Vi diskuterede efterfølgende, hvad det også kunne bruges til og hvordan. Jeg valgte at dele dokumentet med mine kursister via linket. Det, der kan være vanskeligt, er at huske alle de forskellige handlinger, der skal foretages, før det virker.

Derefter oprettede jeg en blog: Tur til TV2. Indtil videre har jeg ikke rigtig nogen erfaringer med, hvordan den virker, idet jeg indtil videre ikke har fået respons fra mine kolleger. Jeg synes, at det er ærgerligt, at det hedder "udgiv" fremfor "gem som" som jo er kendt i forvejen. Bloggen er beregnet til deling mellem kolleger i et teams, men jeg havde problemer med at få sendt til mine kolleger. Er det muligt at oprette en gruppe, som det er nemt at få adgang til.

Sidste eksperiment var en goggle doc's præsentation, hvor jeg har præsenteret nogle af de forskellige værktøjer, jeg har brugt. Jeg synes, det er vnskelligt at få overgangene til at virke og igen det samme mht. at sende det.

1 kommentar:

  1. jeg har modtaget din invitation til både Blog og Google Doc præsentationen. Det ser rigtig fint ud. Jeg kan dog ikke få lyd- og videoklip til at virke, men måske du lige kan vise mig det.

    SvarSlet